Michalina Wiśniewska

założycielka Stu Światów Dziecka, nauczyciel języka angielskiego, pedagog

Kipiąca tysiącem pomysłów na minutę… kreatywna i przesiąknięta do szpiku kości pozytywną energią, radością i wiarą w potencjał ludzi. Szczęśliwa mama nastoletniej Zosi i czteroipółletnich bliźniaków Stefka i Franka.

W dzieciach fascynuje mnie sposób ich myślenia i rozumowania – niekonwencjonalny, niebanalny oraz niepohamowana ciekawość poznawcza otaczającego je świata.

Z przyjemnością przekazuję najmłodszym wiedzę na temat kultury innych krajów, którymi się interesuję z nadzieją na odwiedzenie w przyszłości wszystkich najciekawszych zakątków naszej planety.

Posiadam ponad piętnastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w różnych grupach wiekowych. W Dublinie rozpoczęła się moja przygoda w pracy z dziećmi. Tam zdobyłam właściwe doświadczenie oraz wykształcenie niezbędne w towarzyszeniu dzieciom w ich procesie edukacji. Pracowałam z najlepszymi nauczycielami, specjalistami i instruktorami pełnymi pasji, inspiracji, motywacji i zaangażowania w pracy z dziećmi.

Posiadam również niezbędne wykształcenie i doświadczenie w nauczaniu najmłodszych języka obcego. Prowadzę zajęcia językowe dla dzieci w Laugh and Learn – śmiej się i ucz angielskiego.

Ukończyłam studia w Technological University Dublin, Irlandia na kierunku Edukacja i Opieka wczesnoszkolna (Early Childhood Care and Education), a także wiele kursów i szkoleń w zakresie edukacji dzieci, w tym edukacji językowej. Jestem zwolenniczką pedagogiki zabawy i metody Multi Sensory Approach – aktywizującej wszystkie zmysły, której ukoronowaniem jest nauka poprzez zabawę.

Ola Krajnik -Ji

zastępca Michaliny, wychowawca, nauczycielka francuskiego

ola-krajnik-ji

Dokąd wiosną idzie śnieg? Czy woda w rzece jest słodka? Dlaczego niebo jest niebieskie? Niezwykła dociekliwość, naturalność i wyjątkowa energia to nieliczne z wielu cech, które fascynują mnie w dzieciach.

Właśnie ta fascynacja dała początek mojemu zainteresowaniu dziedziną pedagogiki. Wielką radość sprawia mi dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, a tym samym wspieranie rozwoju młodego człowieka.

W pracy z dziećmi stawiam na otwartość i elastyczność. Zależy mi na tym, by każde dziecko miało swobodę odkrywania i doświadczania – żeby miało szansę poznać świat po swojemu, otrzymując przy tym wsparcie dorosłych. Wierzę w działanie wynikające z dziecięcej ciekawości, a także w to, że warto czasami odsunąć na bok plan i po prostu podążyć za dzieckiem.

Ukończyłam filologię romańską ze specjalnością nauczycielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a obecnie studiuję edukację wczesnoszkolną i przedszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

W wolnym czasie rozwijam pasje językowe i artystyczne. Z niegasnącym entuzjazmem dzielę się z dziećmi znajomością języka francuskiego i zamiłowaniem do gry na gitarze.

Małgorzata Rodecka

pedagog, wychowawca, animator społeczno-kulturalny

Malgosia-Rodecka

Tkwi we mnie skłonność do gromadzenia wiadomości o rzeczywistości, analizowania rzeczywistości, wykrywania związków i zależności między jej elementami oraz potrzeba przekształcania jej.

Środowisko wypełnione obecnością dzieci jest dla mnie doskonałą przestrzenią do prowadzenia niezliczonych obserwacji, poszukiwania zależności, tworzenia warunków będących pomocą dla szeroko rozumianego rozwoju. Tam gdzie są dzieci dochodzi do ujawniania się olbrzymiego potencjału… niezwykłym doświadczeniem jest dla mnie być blisko i odpowiednio na ten potencjał odpowiadać. Wejście na ścieżkę inspirowaną filozofią Reggio wydaje się być zatem naturalnym wyborem.

Skończyłam wyższe studia pedagogiczne (w tym animację społeczno-kulturalną) na Uniwersytecie Warszawskim oraz rozwijałam dalej swoje zainteresowania i umiejętności poszerzając je o zakresy z pedagogiki specjalnej oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przez kilkanaście lat miałam możliwość pracować w multidyscyplinarnych zespołach zajmujących się rehabilitacją oraz wsparciem i edukacją dzieci, młodzieży, a także dorosłych.

Beata Baryłka

Atelierista, Nauczyciel języka angielskiego

beata-barylka

Z zamiłowania artysta plastyk, projektant wnętrz, fotograf. Z doświadczenia zawodowego grafik, dyrektor kreatywny, projektant stron www, fotograf. Z wykształcenia inżynier, geodeta, kartograf. Niedoszły architekt.

Uwielbiam kolor, niebanalne łączenie barw, wzorów i struktur. Moim idolem w sprawie koloru i łączenia jest Pedro Almodovar i jego przemyślane kompozycje z pogranicza kiczu. W fotografii natomiast kocham czerń i biel. Moim idolem jest mój tata, z którym w dzieciństwie kupowaliśmy klisze na Stadionie Dziesięciolecia i mieliśmy ciemnię w piwnicy.

Uwielbiam naturę, góry, las, a przede wszystkim wodę w każdej postaci. Jeżdzę na łyżwach, rolkach, rowerze, snowboardzie, czasem żegluję po Zegrzu. Podróżując, wybieram miejsca mało popularne, lubię smakować lokalną kuchnię, ciekawią mnie ludzie.

W naszej setkowej pracowni (atelier) stawiam na kreatywność dzieci i indywidualność. Wspieram ich własne pomysły, wybór projektów, materiałów i technik, z których powstają. Daję dzieciom swobodę działania i pozwalam się prowadzić. Pomagam, jeśli chcą lub potrzebują mojego wsparcia. Dzieci są dla mnie niekończącą się inspiracją; mam wrażenie, że to ja więcej od nich się uczę, niż one ode mnie.

Biegle znam język angielski – 10 lat mieszkałam w Irlandii w Dublinie. Tam też wiele lat temu poznałam Michalinę, która zaraziła mnie swoją energią i filozofią Reggio Emilia. W Stu Światach Dziecka jestem od samego początku, jak tylko pojawił się pomysł stworzenia tego wyjątkowego miejsca dla dzieci i ich rodziców.

Obecnie rozwijamy naukę języka angielskiego. Chcemy, aby aktywności z językiem angielskim były stałym elementem dnia w przedszkolu oraz by było ich jak najwięcej. Promujemy naukę języka poprzez zabawę, podczas codziennych zajęć, aktywizując wszystkie zmysły dziecka.

Małgorzata Majszczyk

wychowawca, pedagog

malgosia-majstrzyk

Moją pasją są ludzie i relacje, wierzę, że na którymś poziomie z każdym jesteśmy w stanie odnaleźć wspólny język. Kocham obserwować i analizować otoczenie, daje to niezwykłą wiedzę. 

Potrafię spojrzeć na każdą osobę indywidualnie i tak też podchodzę do dzieci. Pracuję na to, aby każde dziecko wyszło z przedszkola pełne akceptacji dla siebie i innych oraz pewnością siebie. Wierzę, że poczucie bezpieczeństwa, sprawczości oraz samoświadomość wpłyną pozytywnie na przyszłość dzieci i zmaganie się z trudnościami na dalszej drodze edukacji i życia. Nieodłącznym elementem w edukacji dzieci jest również wsparcie w tworzeniu prawidłowych relacji i zachowań społecznych, których początek jest właśnie w przedszkolu. Niezwykle jest obserwować jak dzieci wykorzystują wiedzę i narzędzia, aby wspólnie coś zbudować lub znaleźć porozumienie. 

Chętnie dzielę się swoją wiedzą na zajęciach związanych z emocjami, jak również wspólnie rozwijamy uwagę, koncentrację i spostrzegawczość doskonale się przy tym bawiąc. 

Obecnie jestem wsparciem psychologicznym w Stu Światach Dziecka. Moja wiedza opiera się na nauce i studiach psychologicznych ze specjalnością kliniczną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, które już niedługo kończę. 

Prywatnie jestem mamą 4 letniego Nikodema, który inspiruje mnie do dalszego działania i wraz z innymi dziećmi ukazuje świat na nowo. Zwolenniczka rodzicielstwa bliskości i porozumiewania bez przemocy. Miłośniczka gór i morza zimą, nowych doświadczeń, książek i gier.

Berenika Żuk-Drążyk

wychowawca

berenika

Odrobinę szalona, zawsze uśmiechnięta kipiąca energią i mnóstwem pomysłów mama Kai i Asi. Z wykształcenia fizjoterapeutka, wykładowczyni akademicka, doradczyni chustonoszenia lecz przede wszystkim kobieta, dla której ważny jest drugi człowiek.

Szczególną przyjemność daje mi towarzyszenie dzieciom, które z niewyobrażalnie naturalną i niczym niezmąconą ciekawością poznają świat. Zachwyca mnie sposób, w jaki obcują ze sobą oraz z otaczającą je naturą. Czuję się zaszczycona mogąc się temu przypatrywać i dawać im wsparcie.

Uwielbiam obserwować zwierzęta – na spacerach często wynajdujemy z dziećmi rodziny kowalików, przekładamy ślimaki na drugą stronę drogi, podglądamy dzięcioły i bacznie przyglądamy się sójkom. Buszujemy w trawie, dotykamy liści, wąchamy kwiaty, liżemy śnieg – doświadczamy.

Największą radość sprawiają mi podróże – te małe, jak wycieczki rowerowe po roztoczaństkich drogach, jak i te duże – do odległych krajów. Moim ukochanym kierunkiem jest Ameryka Południowa, a szczególne miejsce w moim sercu zajęła Kolumbia.

W Setce chcę zwyczajnie być. Mieć uważność na potrzeby dziećmi, słuchać ich dając im jednocześnie poczucie bycia zrozumianym i ważnym.

Martyna Nowak

Wychowawca, Pedagog

martyna

Jestem osobą spokojną, która rozprzestrzenia wokół siebie ciepło. Jako nauczyciel wspomagający wykazuję się w pracy dużą wrażliwością i empatią. Jestem dobrym obserwatorem i potrafię obiektywnie przeanalizować różne sytuacje.

Swoją prace z dziećmi rozpoczęłam jako niania, dzięki czemu teraz podchodzę indywidualnie do każdego dziecka. Podążam za dziećmi i za ich rozwojem. Myślę, że dorośli powinni wspierać dzieci w ich naturalnym rozwoju oraz zaspokajaniu ich potrzeb. Wsparcie tych obszarów jest możliwe w swobodnej atmosferze, jaką zawsze staram się zbudować.

Uważam, że na etapie wychowania przedszkolnego istotne jest wyzwalanie ciekawości poznawczej u dzieci co jest kluczem do dalszej edukacji.

Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Warszawskim z zakresu pedagogiki specjalnej – pedagogika rewalidacyjna. Dodatkowo posiadam certyfikat z Treningu Umiejętności Społecznych. Cały czas poszerzam swoje kompetencje. Aktualnie studiuję na Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Pedagogika Specjalna: Terapia pedagogiczna.

Adrian Stępień

Trener tańca towarzyskiego

adrian

Trener tańca towarzyskiego z kwalifikacjami pedagogicznymi, absolwent Wyższej Szkoły Trenerów Sportu. Były zawodnik Polskiego Towarzystwa Tanecznego posiadający najwyższą klasę taneczną w Polsce.

Założyciel szkoły tańca STEPART – profesjonalna nauka tańca towarzyskiego dla najmłodszych.

Od wielu lat swoją pasję przekazuje wszystkim uczestnikom swoich zajęć. Nauka tańca daje mu satysfakcję, a uśmiech na twarzach dzieci jest dla niego największą motywacją do pracy.

W Stu Światach Dziecka prowadzi zajęcia taneczne, które nasze dzieci uwielbiają i z niecierpliwością na nie czekają.

Magdalena Szarecka-Perwińska

Logopeda

magda-szarecka

,,Dziecku zajęcia muszą się podobać!’’- hasło przewodnie mojej pracy. Poprzez urozmaicone ćwiczenia, gry, scenki , materiały, oraz wprowadzanie do terapii elementów ruchowych, staram się doprowadzić do tego, aby Maluchy rozwijały swoją mowę nie z przymusu, a z chęci. Korygowanie nieprawidłowości artykulacyjnych nie musi, a wręcz nie powinno, odbywać się tylko przy stoliku przed lustrem. Efekty terapii są dużo szybsze, kiedy Dziecko świetnie bawi się przy ćwiczeniach i wychodząc z sali czeka już na kolejne spotkanie.

Z wykształcenia jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyłam studia licencjackie oraz magisterskie na kierunku logopedia oraz licencjackie – oligofrenopedagogika (pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie).

Pasje – gotowanie ,podróże oraz gry planszowe. Najlepiej podróże w celach kulinarnych z plecakiem pełnym gier.

Ewelina Ragiel

trenerka NVC

Ukończyła ekonomię i studia MBA, trenerka, mediatorka, coach i arteterapeutka.

W swojej pracy wykorzystuje Mindfulness i Focusing. Czerpie inspiracje z Neurobiologii mózgu oraz Internal Family System. Prowadzi szkolenia, warsztaty i mediacje w nurcie Porozumienia bez Przemocy oraz empatyczne sesje indywidualne. W kontakcie z drugą osobą ważna jest dla niej autentyczność i akceptacja. Jako manager marzy by język konstruktywnej komunikacji zagościł w polskich firmach. Po 15 latach odeszła z pracy w korporacji, bo to co ją przyciąga to empatyczna komunikacja z drugim człowiekiem.

Z Nonviolent Communication (NVC) świadomie związana jest od 2011 r. Orędowniczka dialogu, łączy w sobie różne techniki i kompetencje rozwiązywania konfliktów, by wspierać pokojowe ich rozstrzyganie. Bardzo ceni kontakt z naturą, bo wierzy w jej dobroczynny i uzdrawiający wpływ na ciało i duszę człowieka. Mama nastolatka i czterolatki, ucząca się od dzieci jak z zaufaniem i radością patrzeć na świat. Mieszka w Warszawie

Agnieszka Alabrudzińska

Wychowawca, Pedagog

agnieszka-alabrudzinska

Jestem absolwentką Instytutu Slawistyki Zachodniej i Południowej na Wydziale Polonistyki (Uniwersytet Warszawski). Ukończyłam również Podyplomowe Studium Pedagogiki dla Nauczycieli bez Przygotowania Pedagogicznego (UW) oraz podyplomowe studia w zakresie Edukacji Początkowej i Reedukacji (UW). Uczestniczyłam w wielu warsztatach organizowanych przez fundację RoRo, prowadzonych przez tak inspirujące postaci polskiej psychologii, jak Agnieszka Stein i Sylwia Włodarska, dotyczących Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy. Posiadam też doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego oraz jestem autorką scenariuszy zajęć z języka słowackiego dla dzieci w wieku przedszkolnym.

W pracy z dziećmi stosuję podejście niedyrektywne, rolę nauczyciela w przestrzeni przedszkolnej postrzegam jako towarzyszenie dziecku w codziennym odkrywaniu świata, bycie tu i teraz. Staram się tworzyć bezpieczną przestrzeń, w której każdy ma prawo do swoich emocji i potrzeb oraz jest tak samo ważny dla przedszkolnej społeczności.  „Dzieci potrzebują kontaktu. Bardziej niż jedzenia, ładnych ubrań i zabawek. Chcą być słyszane i widziane takie, jakie są – i tam, gdzie są. Niemal bez przerwy i z zaufaniem komunikują, co się w nich dzieje, zapraszając dorosłych do spotkania.” (Z. A. Żuczkowska, Dialog zamiast kar, 2013, s. 7) Te właśnie słowa są dla mnie codzienną inspiracją i motywacją do działania.

Prywatnie jestem mamą trzech kipiących energią chłopców: Julka, Jędrka i Kubusia.