Michalina Wiśniewska

założycielka Stu Światów Dziecka, nauczyciel języka angielskiego, pedagog

Kipiąca tysiącem pomysłów na minutę… kreatywna i przesiąknięta do szpiku kości pozytywną energią, radością i wiarą w potencjał ludzi. Szczęśliwa mama nastoletniej Zosi i trzyipółletnich bliźniaków Stefka i Franka.

W dzieciach fascynuje mnie sposób ich myślenia i rozumowania – niekonwencjonalny, niebanalny oraz niepohamowana ciekawość poznawcza otaczającego je świata.

Z przyjemnością przekazuję najmłodszym wiedzę na temat kultury innych krajów, którymi się interesuję z nadzieją na odwiedzenie w przyszłości wszystkich najciekawszych zakątków naszej planety.

Posiadam ponad 13 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi w różnych grupach wiekowych. W Dublinie rozpoczęła się moja przygoda w pracy z dziećmi. Tam zdobyłam właściwe doświadczenie oraz wykształcenie niezbędne w towarzyszeniu dzieciom w ich procesie edukacji. Pracowałam z najlepszymi nauczycielami, specjalistami i instruktorami pełnymi pasji, inspiracji, motywacji i zaangażowania w pracy z dziećmi.

Posiadam również niezbędne wykształcenie i doświadczenie w nauczaniu najmłodszych języka obcego. Prowadzę zajęcia językowe dla dzieci w Laugh and Learn – śmiej się i ucz angielskiego.

Ukończyłam studia w Technological University Dublin, Irlandia na kierunku Edukacja i Opieka wczesnoszkolna (Early Childhood Care and Education), a także wiele kursów i szkoleń w zakresie edukacji dzieci, w tym edukacji językowej. Jestem zwolenniczką pedagogiki zabawy i metody Multi Sensory Approach – aktywizującej wszystkie zmysły, której ukoronowaniem jest nauka poprzez zabawę.

Ola Krajnik -Ji

zastępca Michaliny, wychowawca, nauczycielka francuskiego

ola-krajnik-ji

Dokąd wiosną idzie śnieg? Czy woda w rzece jest słodka? Dlaczego niebo jest niebieskie? Niezwykła dociekliwość, naturalność i wyjątkowa energia to nieliczne z wielu cech, które fascynują mnie w dzieciach.

Właśnie ta fascynacja dała początek mojemu zainteresowaniu dziedziną pedagogiki. Wielką radość sprawia mi dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, a tym samym wspieranie rozwoju młodego człowieka.

W pracy z dziećmi stawiam na otwartość i elastyczność. Zależy mi na tym, by każde dziecko miało swobodę odkrywania i doświadczania – żeby miało szansę poznać świat po swojemu, otrzymując przy tym wsparcie dorosłych. Wierzę w działanie wynikające z dziecięcej ciekawości, a także w to, że warto czasami odsunąć na bok plan i po prostu podążyć za dzieckiem.

Ukończyłam filologię romańską ze specjalnością nauczycielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a obecnie studiuję edukację wczesnoszkolną i przedszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

W wolnym czasie rozwijam pasje językowe i artystyczne. Z niegasnącym entuzjazmem dzielę się z dziećmi znajomością języka francuskiego i zamiłowaniem do gry na gitarze.

Nina Kilińska-Chłystek

psycholog dziecięcy

nina-kilinska-chlystek

Wierzę głęboko, że to, co można najlepszego dziecku dać to szacunek i bezinteresowną miłość opartą na bezpiecznej relacji partnerskiej. To pokazanie dziecku, że może współdecydować przy podejmowaniu różnych decyzji, zarówno tych ważnych jak i tych mniej istotnych. To bycie otwartym oraz uważnym na to, co dziecko czuje, co przeżywa oraz czego potrzebuje. To przede wszystkim bycie w bliskim kontakcie, to prawdziwie zaciekawienie tym, co ma mi do powiedzenia „Mały – Wielki Człowiek”.

Ukończyłam psychologię kliniczną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz pedagogikę na Uniwersytecie Warszawskim (pedagogika wczesnoszkolna z wczesnym nauczaniem języka angielskiego oraz animację społeczno-kulturalną).

Obecnie jestem w trakcie Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego w ośrodku INTRA. Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) w programie „Dobry Rodzic-Dobry Start” oraz w Komitecie Ochrony Praw Dziecka, gdzie pracowałam z dziećmi i ich rodzicami.

W mojej codzienności oraz życiu zawodowym bliskie są mi idee oraz koncepcje, które nawiązują do Rodzicielstwa Bliskości oraz Porozumienia Bez Przemocy. W pracy, jako psycholog ważne jest dla mnie podejście systemowe, dlatego pracując z dzieckiem, pracuję również z jego rodzicami oraz opiekunami.

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Tymka i jest to bez wątpienia najbardziej intensywna i wartościowa przygoda w moim życiu. Zakochana w naszym Bałtyku i pustych plażach, obłędnie zachłanna na włoską kuchnie i na wyjazdy z dala od zgiełku – blisko natury. Zafascynowana komunikacją międzyludzką.

Julia Bistuła

artystka multidyscyplinarna ze specjalizacją w dziedzinie Rzeźby i Sztuki w Przestrzeni Publicznej

julia-bistula

Edukatorka artystyczna, arteterapeutka oraz aktywistka enviromentalna. Foto-dokumentalistka przestrzeni i sytuacji nieoczywistych. Uczestniczka i inicjatorka działań twórczych.

(1985) Urodzona w Warszawie na Bródnie. Mieszka i pracuje na warszawskim Grochowie, tworzy szukając kontaktu z Naturą i ludźmi.

Ukończyła Technikum Fototechniczne, Spokojna 13 w Warszawie (2005) Akademię Sztuk Pięknych na Wydziale Rzeźby w Warszawie (2012) studia podyplomowe Arteterapii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (2017)

Jest w trakcie kończenia studiów podyplomowych Edukacji Plastycznej na Wydziale Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Sztuka pozwala mi na spotkanie się z człowiekiem, materią i przestrzenią. Przyglądam się, szukam wzajemnych relacji oraz niezbędnych części składowych do dobrej wzajemnej komunikacji. Intuicyjnie odnajduję zależności na różnych polach, tłumacząc je na język wizualny. Moje obserwacje wyrażam tworząc na pograniczu rzeczywistości i wyobraźni. W pracach skupiam się na istocie ich natury. W pracy z obiektami dostrzegam ciąg dalszy życia rzeczy w procesach, którym je poddaję, by nadać nowe unikatowe, często nieoczywiste znaczenie.

Małgorzata Rodecka

pedagog, wychowawca, animator społeczno-kulturalny

Malgosia-Rodecka

Tkwi we mnie skłonność do gromadzenia wiadomości o rzeczywistości, analizowania rzeczywistości, wykrywania związków i zależności między jej elementami oraz potrzeba przekształcania jej.

Środowisko wypełnione obecnością dzieci jest dla mnie doskonałą przestrzenią do prowadzenia niezliczonych obserwacji, poszukiwania zależności, tworzenia warunków będących pomocą dla szeroko rozumianego rozwoju. Tam gdzie są dzieci dochodzi do ujawniania się olbrzymiego potencjału… niezwykłym doświadczeniem jest dla mnie być blisko i odpowiednio na ten potencjał odpowiadać. Wejście na ścieżkę inspirowaną filozofią Reggio wydaje się być zatem naturalnym wyborem.

Skończyłam wyższe studia pedagogiczne (w tym animację społeczno-kulturalną) na Uniwersytecie Warszawskim oraz rozwijałam dalej swoje zainteresowania i umiejętności poszerzając je o zakresy z pedagogiki specjalnej oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przez kilkanaście lat miałam możliwość pracować w multidyscyplinarnych zespołach zajmujących się rehabilitacją oraz wsparciem i edukacją dzieci, młodzieży, a także dorosłych.