Michalina Wiśniewska

założycielka Stu Światów Dziecka, nauczyciel języka angielskiego, pedagog

Kipiąca tysiącem pomysłów na minutę… kreatywna i przesiąknięta do szpiku kości pozytywną energią, radością i wiarą w potencjał ludzi. Szczęśliwa mama nastoletniej Zosi i trzyipółletnich bliźniaków Stefka i Franka.

W dzieciach fascynuje mnie sposób ich myślenia i rozumowania – niekonwencjonalny, niebanalny oraz niepohamowana ciekawość poznawcza otaczającego je świata.

Z przyjemnością przekazuję najmłodszym wiedzę na temat kultury innych krajów, którymi się interesuję z nadzieją na odwiedzenie w przyszłości wszystkich najciekawszych zakątków naszej planety.

Posiadam ponad 13 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi w różnych grupach wiekowych. W Dublinie rozpoczęła się moja przygoda w pracy z dziećmi. Tam zdobyłam właściwe doświadczenie oraz wykształcenie niezbędne w towarzyszeniu dzieciom w ich procesie edukacji. Pracowałam z najlepszymi nauczycielami, specjalistami i instruktorami pełnymi pasji, inspiracji, motywacji i zaangażowania w pracy z dziećmi.

Posiadam również niezbędne wykształcenie i doświadczenie w nauczaniu najmłodszych języka obcego. Prowadzę zajęcia językowe dla dzieci w Laugh and Learn – śmiej się i ucz angielskiego.

Ukończyłam studia w Technological University Dublin, Irlandia na kierunku Edukacja i Opieka wczesnoszkolna (Early Childhood Care and Education), a także wiele kursów i szkoleń w zakresie edukacji dzieci, w tym edukacji językowej. Jestem zwolenniczką pedagogiki zabawy i metody Multi Sensory Approach – aktywizującej wszystkie zmysły, której ukoronowaniem jest nauka poprzez zabawę.

Ola Krajnik -Ji

zastępca Michaliny, wychowawca, nauczycielka francuskiego

ola-krajnik-ji

Dokąd wiosną idzie śnieg? Czy woda w rzece jest słodka? Dlaczego niebo jest niebieskie? Niezwykła dociekliwość, naturalność i wyjątkowa energia to nieliczne z wielu cech, które fascynują mnie w dzieciach.

Właśnie ta fascynacja dała początek mojemu zainteresowaniu dziedziną pedagogiki. Wielką radość sprawia mi dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, a tym samym wspieranie rozwoju młodego człowieka.

W pracy z dziećmi stawiam na otwartość i elastyczność. Zależy mi na tym, by każde dziecko miało swobodę odkrywania i doświadczania – żeby miało szansę poznać świat po swojemu, otrzymując przy tym wsparcie dorosłych. Wierzę w działanie wynikające z dziecięcej ciekawości, a także w to, że warto czasami odsunąć na bok plan i po prostu podążyć za dzieckiem.

Ukończyłam filologię romańską ze specjalnością nauczycielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a obecnie studiuję edukację wczesnoszkolną i przedszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

W wolnym czasie rozwijam pasje językowe i artystyczne. Z niegasnącym entuzjazmem dzielę się z dziećmi znajomością języka francuskiego i zamiłowaniem do gry na gitarze.

Małgorzata Rodecka

pedagog, wychowawca, animator społeczno-kulturalny

Malgosia-Rodecka

Tkwi we mnie skłonność do gromadzenia wiadomości o rzeczywistości, analizowania rzeczywistości, wykrywania związków i zależności między jej elementami oraz potrzeba przekształcania jej.

Środowisko wypełnione obecnością dzieci jest dla mnie doskonałą przestrzenią do prowadzenia niezliczonych obserwacji, poszukiwania zależności, tworzenia warunków będących pomocą dla szeroko rozumianego rozwoju. Tam gdzie są dzieci dochodzi do ujawniania się olbrzymiego potencjału… niezwykłym doświadczeniem jest dla mnie być blisko i odpowiednio na ten potencjał odpowiadać. Wejście na ścieżkę inspirowaną filozofią Reggio wydaje się być zatem naturalnym wyborem.

Skończyłam wyższe studia pedagogiczne (w tym animację społeczno-kulturalną) na Uniwersytecie Warszawskim oraz rozwijałam dalej swoje zainteresowania i umiejętności poszerzając je o zakresy z pedagogiki specjalnej oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przez kilkanaście lat miałam możliwość pracować w multidyscyplinarnych zespołach zajmujących się rehabilitacją oraz wsparciem i edukacją dzieci, młodzieży, a także dorosłych.

Olga Florek

wychowawca, pedagog

olga-florek

Każdy dzień może stać się nową przygodą i tylko od nas zależy, czy po nią sięgniemy!

Jestem osobą ciekawą świata i jego tajemnic. Lubię doświadczać, czuć, współodczuwać, badać, przemierzać, odkrywać… Równie mocno lubię towarzyszyć w tym dzieciom. Zarażać je miłością do natury, przyrody, zjawisk fizycznych, oddziaływań chemicznych. U każdego z Waszych dzieci z pewnością pojawi się uśmiech na twarzy podczas wspólnego ze mną eksperymentowania, wykonywania doświadczeń z suchym lodem, a może kwaskiem cytrynowym?:) Niejedno z Waszych pociech, po spacerze ze mną, z radością będzie mogło pochwalić się w domu, jakie zna rośliny jadalne, a może nawet jakąś przyniesie ze sobą? 🙂

W pracy z dziećmi bardzo ważna jest dla mnie komunikacja. To, w jaki sposób prowadzimy między sobą dialog, ma ogromny wpływ i na nas, i na dzieci. Staram się nie oceniać i nie stawać w roli mądrzejszego, wyżej usytuowanego, a równego współrozmówcy. Ukończyłam szkolenia z zakresu Porozumienia bez przemocy (NVC – Nonviolent Communication) i 4 kroki stosuję w rozmowie z dziećmi na co dzień. Zależy mi na tym, aby każde dziecko miało swoją bezpieczną przestrzeń do działania i odkrywania na terenie naszego przedszkola.

Ukończyłam edukację wczesnoszkolną i przedszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz filologię ukraińską ze specjalnością nauczycielską na Uniwersytecie Warszawskim.

Na co dzień moimi pasjami są góry oraz podróże i staram się zarażać nimi dzieci, przekazywać im ciekawe opowieści i outdorowe wskazówki (które bardzo lubią 🙂 ), pokazywać kawałki odległego świata w postaci pocztówek, gadżetów, czy instrumentów i przeżywać nową z nimi przygodę każdego dnia! 🙂

Małgorzata Majszczyk

wychowawca, pedagog

malgorzata-majstrzyk

Moją pasją są ludzie i relacje, wierzę, że na którymś poziomie z każdym jesteśmy w stanie odnaleźć wspólny język. Kocham obserwować i analizować otoczenie, daje to niezwykłą wiedzę. 

Potrafię spojrzeć na każdą osobę indywidualnie i tak też podchodzę do dzieci. Pracuję na to, aby każde dziecko wyszło z przedszkola pełne akceptacji dla siebie i innych oraz pewnością siebie. Wierzę, że poczucie bezpieczeństwa, sprawczości oraz samoświadomość wpłyną pozytywnie na przyszłość dzieci i zmaganie się z trudnościami na dalszej drodze edukacji i życia. Nieodłącznym elementem w edukacji dzieci jest również wsparcie w tworzeniu prawidłowych relacji i zachowań społecznych, których początek jest właśnie w przedszkolu. Niezwykle jest obserwować jak dzieci wykorzystują wiedzę i narzędzia, aby wspólnie coś zbudować lub znaleźć porozumienie. 

Chętnie dzielę się swoją wiedzą na zajęciach związanych z emocjami, jak również wspólnie rozwijamy uwagę, koncentrację i spostrzegawczość doskonale się przy tym bawiąc. 

Obecnie jestem wsparciem psychologicznym w Stu Światach Dziecka. Moja wiedza opiera się na nauce i studiach psychologicznych ze specjalnością kliniczną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, które już niedługo kończę. 

Prywatnie jestem mamą 4 letniego Nikodema, który inspiruje mnie do dalszego działania i wraz z innymi dziećmi ukazuje świat na nowo. Zwolenniczka rodzicielstwa bliskości i porozumiewania bez przemocy. Miłośniczka gór i morza zimą, nowych doświadczeń, książek i gier.

Beata Baryłka

Atelieristka, Nauczyciel języka angielskiego

beata-barylka

Z zamiłowania artysta plastyk, projektant wnętrz, fotograf. Z doświadczenia zawodowego grafik, dyrektor kreatywny, projektant stron www, fotograf. Z wykształcenia inżynier, geodeta, kartograf. Niedoszły architekt.

Uwielbiam kolor, niebanalne łączenie barw, wzorów i struktur. Moim idolem w sprawie koloru i łączenia jest Pedro Almodovar i jego przemyślane kompozycje z pogranicza kiczu. W fotografii natomiast kocham czerń i biel. Moim idolem jest mój tata, z którym w dzieciństwie kupowaliśmy klisze na Stadionie Dziesięciolecia i mieliśmy ciemnię w piwnicy.

Uwielbiam naturę, góry, las, a przede wszystkim wodę w każdej postaci. Jeżdzę na łyżwach, rolkach, rowerze, snowboardzie, czasem żegluję po Zegrzu. Podróżując, wybieram miejsca mało popularne, lubię smakować lokalną kuchnię, ciekawią mnie ludzie.

W naszej setkowej pracowni (atelier) stawiam na kreatywność dzieci i indywidualność. Wspieram ich własne pomysły, wybór projektów, materiałów i technik, z których powstają. Daję dzieciom swobodę działania i pozwalam się prowadzić. Pomagam, jeśli chcą lub potrzebują mojego wsparcia. Dzieci są dla mnie niekończącą się inspiracją; mam wrażenie, że to ja więcej od nich się uczę, niż one ode mnie.

Biegle znam język angielski – 10 lat mieszkałam w Irlandii w Dublinie. Tam też wiele lat temu poznałam Michalinę, która zaraziła mnie swoją energią i filozofią Reggio Emilia. W Stu Światach Dziecka jestem od samego początku, jak tylko pojawił się pomysł stworzenia tego wyjątkowego miejsca dla dzieci i ich rodziców.

Obecnie rozwijamy naukę języka angielskiego. Chcemy, aby aktywności z językiem angielskim były stałym elementem dnia w przedszkolu oraz by było ich jak najwięcej. Promujemy naukę języka poprzez zabawę, podczas codziennych zajęć, aktywizując wszystkie zmysły dziecka.

Adrian Stępień

Trener tańca towarzyskiego

adrian

Trener tańca towarzyskiego z kwalifikacjami pedagogicznymi, absolwent Wyższej Szkoły Trenerów Sportu. Były zawodnik Polskiego Towarzystwa Tanecznego posiadający najwyższą klasę taneczną w Polsce.

Założyciel szkoły tańca STEPART – profesjonalna nauka tańca towarzyskiego dla najmłodszych.

Od wielu lat swoją pasję przekazuje wszystkim uczestnikom swoich zajęć. Nauka tańca daje mu satysfakcję, a uśmiech na twarzach dzieci jest dla niego największą motywacją do pracy.

W Stu Światach Dziecka prowadzi zajęcia taneczne, które nasze dzieci uwielbiają i z niecierpliwością na nie czekają.